Testology | Blog o grach i nie tylko

Borderlands 3 – największe zmiany w kolejnej odsłonie cyklu

Do premiery najnowszej, trzeciej już części serii o przygodach nieustraszonych Vault Hunterów coraz bliżej. Zanim dostaniemy grę do naszych rąk, ekipa odpowiedzialna za ten tytuł na specjalnym pokazie postanowiła zaprezentować czego możemy spodziewać się przy okazji wrześniowej premiery. Oto najważniejsze informacje oraz zmiany, które pojawią się w Borderlands 3.

Dodatkowa personalizacja postaci

W nasze ręce kolejny raz trafią 4 postacie o unikalnych umiejętnościach, jednak tutaj zabawa się nie kończy. Oprócz podbijania statystyk naszych bohaterów, każdy z nich posiadać będzie nie jedną, a aż 3 umiejętności aktywne do wyboru oraz szereg umiejętności pasywnych modyfikujących ich działanie. A jeśli ktoś przykłada szczególną uwagę do wizualnych aspektów swojego łowcy, to gra poza znanymi z wcześniejszych odsłon skórkami zaoferuje również szereg emotek. Dzięki temu mamy dostać jak największe możliwości personalizacji zarówno naszego stylu gry, jak i charakteru naszej postaci.

System osłon i dynamiczna walka

Seria Borderlands zawsze dawała masę frajdy przy faszerowaniu ołowiem (lub laserami) naszych przeciwników, ale sama mechanika strzelania była raczej dość prosta. Tym razem nie będziemy tylko biegać i strzelać gdzie popadnie, bo na oficjalnym pokazie zaprezentowano system zniszczalnych osłon, do których dostaniemy się nie tylko biegiem, ale też ślizgiem czy szybką wspinaczką. Całość wygląda na silnie inspirowaną systemem poruszania się obecnym w serii Titanfall, jednak najbliżej mu do tego, czego mogliśmy zasmakować w wydanym niedawno Apex Legends. Czy przez to wymiana ognia będzie bardziej angażująca? Może wytworzy to nowe style gry lub pozwoli na ciekawsze projekty walk z bossami? Przekonamy się już za kilka miesięcy.

Alternatywne tryby strzelania

Nikogo już chyba nie dziwi ogrom broni, którą oferuje każda z gier z serii Borderlands. Tutaj twórcy postanowili podnieść nie tylko ilość, ale i różnorodność pukawek. Karabiny-wieżyczki i shotguny odbijające się od ścian to tylko niektóre dziwactwa, które wpadną w nasze dłonie. Co więcej, liczba dostępnych modyfikacji
i typów obrażeń została poszerzona o nowe możliwości, np. radiację, przez którą zabici przeciwnicy wybuchną raniąc wszystko dookoła. Na pokazie zaprezentowano również kilka alternatywnych trybów strzelania mających na celu dodatkowo urozmaicić nasze starcia i pomóc w eksterminacji bandytów i potworów zamieszkujących ten pokręcony świat (a raczej światy).

Statek kosmiczny

Nasze przygody nie zostaną ograniczone do samej Pandory. Sanctuary znane z Borderlands 2 zostało odrobinkę usprawnione i w najnowszej odsłonie będzie nie tylko naszą bazą wypadową, ale też statkiem kosmicznym, co pozwoli nam na odwiedzanie zupełnie nowych światów, a to z kolei powinno przełożyć się na jeszcze większą różnorodność poziomów, a może i nawet nowe mechaniki stworzone pod konkretne lokacje.

Skalowanie trudności

Znacie ten ból, kiedy grając ze znajomymi po sieci jedno z was musi iść, a po powrocie reszta ubija każdego wroga jednym strzałem? Borderlands 3 ma nam zagwarantować, że nigdy nie zostaniemy w tyle, a to za sprawą skalowania poziomu trudności. Dołączając do gracza o znaczącej różnicy poziomów, gra ma dostosować przeciwników w taki sposób, aby stanowili podobne wyzwanie dla graczy niezależnie od ich poziomu i siły sprzętu. To rozwiązanie ma ułatwić zabawę ludziom grającym w różnym tempie, a jednocześnie nie hamować ulepszania naszego ulubionego bohatera.

Instancjonowany loot

Kolejnym znaczącym usprawnieniem w Borderlands 3 będzie instancjonowany loot. Oznacza to, że nigdy więcej nie doświadczymy sytuacji, kiedy jakiś losowy gracz będzie podkradał każdy możliwy sprzęt, a przyjaźń z naszymi znajomymi nie ucierpi na kłótniach o upuszczony przez bossa ekwipunek. System ten jest bezpośrednio powiązany z opisanym wcześniej skalowaniem trudności, gdyż każda nagroda będzie dostosowana odpowiednio do poziomu gracza. Dzięki temu nawet grając z kimś o niskim poziomie doświadczenia powinniśmy odczuwać, że nasza postać rośnie w siłę. Twórcy zaznaczają jednak, że system ten jest całkowicie opcjonalny i jeśli zechcemy dzielić się naszymi zdobyczami z innymi będzie to możliwe.

Czy zmiany te okażą się zmianami na lepsze? Czy gra nas jeszcze czymś zaskoczy? O tym przekonamy się już 13 września.

Add comment

Jesteśmy na