Każda gra składa się ze świata przedstawionego, którego częścią jest zarówno otoczenie oraz kontekst fabularny, jak też występujące w fabule postaci. Wszystkie one muszą mieć swoje charaktery oraz cechy fizyczne, które mają wpływ na rozwój sytuacji w grze i na to, w jaki sposób kierujemy rozwojem wydarzeń. W zależności od tego na jaką koncepcję gry zdecydowali się twórcy, możemy na starcie wybrać jedną z kilku postaci lub też nie mamy takiej możliwości. Jeśli mowa o grach typu RPG (ang.
role-playing games) często występujemy jako jedna konkretna postać, która jest zarazem głównym bohaterem. Doskonałym przykładem takiego tytułu jest polski „Wiedźmin”, który odniósł imponujący sukces na całym świecie. Zwykle kreowanie każdej z postaci występującej w grze zaczyna się od ogólnego wyobrażenia – kim jest, czym się zajmuje, czy jest bohaterem negatywnym bądź pozytywnym..
. Kryteriów jest wiele. Gdy cechy psychologiczne, a także rodowód są już gotowe, można przystąpić do kreacji graficznej. Na pierwszy ogień idzie zazwyczaj szkicownik, w którym graficy starają się stworzyć kilka propozycji wyglądu.
Ta, która zostanie zaakceptowana trafia następnie do programu komputerowego i zaczyna się żmudne modelowanie, nakładanie tekstur i praca nad szczegółami. Kiedy całość prac jest zakończona, można mówić o tym, że postać jest gotowa i może znaleźć się w grze. Później pojawi się wiele twórczych wyzwań związanych z animowaniem, nadawaniem bohaterowi dynamizmu i tym podobnymi kwestiami. Nie można także wykluczyć, że na którymś etapie zmieni się część założeń – należy się z tym liczyć.
Add comment