Splix.io czyli gra, w której chodzi o przejęcie jak największej ilości terenu. Za każdą kratkę zdobytego terenu dodawane są punkty. Za zabicie przeciwnika również je dostajemy.
Słowem wstępu.
W grze głównym celem jest zdobycie jak największej ilości pól na mapie. Wszystko wydaje się banalnie proste, ale kiedy przyjdzie walczyć z bardziej doświadczonymi graczami to już niekoniecznie będzie tak łatwo. Nawet w tak prostej gierce mamy do czynienia z pewnymi taktykami wytworzonymi przez społeczność. Większość z nich nabędziemy samemu kombinując z maksymalizacją naszego wyniku, natomiast niektóre możemy podpatrzeć od innych.
Taktyki i strategie.
Jeśli chodzi o taktyki, czy nawet strategie związane z obejmowaniem coraz większej ilości mapy to bardzo popularna jest metoda oznaczania małych obszarów w prostokątnym, długim kształcie, czy też takim, który przypominać będzie grubą linę. Jeśli uda się to zrobić, należy się cofnąć do punktu, z którego zaczęliśmy i zrobić to samo np. obok, a najlepiej w jak największej odległości od tej pierwszej zrobionej struktury. Dzięki temu będziemy w stanie później połączyć obie te “linki”, czy inaczej “wydłużone prostokąty”. Jeśli w środku nie będzie przeciwnika to bez problemu będzie można w bardzo krótkim czasie przejąć gigantyczną ilość terenu, natomiast w zamian za to nakład wcześniejszej pracy jest bardzo spory.
Metoda z wydłużonymi prostokątami jest pod tym kątem dobra, że będąc w środku swojej struktury nie ryzykujemy, że wrogi gracz nas unicestwi, natomiast dobudowując bardzo mały obszar też mamy możliwość szybszej ucieczki do swojego macierzystego pola.
Inne mechaniki w grze – lekki słowotok.
Przejęta przez nas strefa nie musi być cały czas naszą własnością. Jak zapewne większość z Was domyśliła się, po unieszkodliwieniu danego gracza, cały jego teren znika. Natomiast nawet jeśli gracz jeszcze istnieje na mapie to jakikolwiek teren, który przejął może zostać przejęty przez innego gracza. Oczywiście jest to ryzykowne na tyle, że wówczas przez jakiś czas nie poruszamy się po swoim, czy też neutralnym terenie, tylko po terenie wroga, a więc szanse, że to my przegramy są znacznie większe. Dokładnie tak samo dzieje się, gdy ktoś atakuje nasz teren.
Czasami dana mapa jest już na tyle zapełniona zajętymi obszarami innych graczy, że nie mamy wyboru i musimy głównie obcować na nie swoich terenach i starać się stopniowo je przejmować.
Generalnie jeśli przejęty obszar jest już bardzo duży to coraz ciężej właścicielowi monitorować granice i starać się nie dopuszczać do sytuacji, w której inny gracz uszczypnie sobie kawałek jego terenu. Stąd też nie zawsze przebywanie na obczyźnie bywa aż tak ryzykowne. Musimy jednak pamiętać, że przy większym zaawansowaniu również nas dotyczy ten problem, ponieważ w łatwy sposób może być zabierany nam teren.
Wady gry.
Właściwie znalazłem póki co jedną znaczącą wadę. Odkąd pamiętam, a gra ma już myślę z dobry rok, niestety w grze przytrafiają się lagi. Raczej będą one nam towarzyszyć cały czas, niestety wpływa to dość na precyzję w przypadku zawziętej walki z przeciwnikiem. Nie jest to aż tak irytujące, ponieważ nie zawsze są one na tyle silnie, aby wyraźnie komfort z rozgrywki będą niszczyć. Jednak występują czasami w mocniejszej odsłonie i wtedy robi już się nie lada problem.
Gry na tej podstawie i zakończenie.
Gier IO na podstawie Splixa powstało dość dużo. Zresztą sam pomysł na grę wydaje się na tyle banalny, że sięgając do głębszych źródeł prawdopodobnie i sam autor Splixa również czymś się zainspirował. Ale to tylko moja opinia, ponieważ ów źródeł nie sprawdzałem i w temat aż tak się nie zagłębiałem. Ja tu tylko opisuję z praktycznego punktu widzenia ten twór.
Dzieła tego typu będę prawdopodobnie omawiał w dalszej przyszłości w następnych artykułach.
Póki co zapraszam samemu do okiełznania gierki: http://splix.io/ .
Add comment