Nadchodzi taki moment roku, kiedy ukazują się w dużych ilościach raporty dotyczące wszelkich danych statystycznych za miniony rok. Nie mam tutaj na myśli początkowych rozpisek, które możemy już znaleźć zazwyczaj w styczniu, a w pełni profesjonalnie opracowane raporty. Jak chociażby ten, który ostatnio opublikowała grupa analityczna SuperData. Podsumowano w nim wyniki dystrybucji cyfrowej na rynku gier w roku 2018. Znajdziemy w nim wiele ciekawych informacji, a nawet niespodzianek.
Zaczynając od najważniejszej informacji, której niestety się wszyscy spodziewali: najbardziej dochodowym rynkiem w kategorii gier cyfrowych, jest rynek mobilny. Przychody cyfrowe w minionym roku poprzez gry mobilne, wyniosły 61,3 mld dolarów. Jest to wynik niemalże dwukrotnie wyższy od kolejnej platformy w rankingu, czyli gier pecetowych, które uzyskały wynik 35,7 mld dolarów. Konsole zostały daleko w tyle z przychodem w liczbie 12,7 mld. Dzięki tym danym możemy być pewni na pewno, że rynek gier mobilnych nie bez powodu staje się oczkiem w głowie wielu firm, a Blizzard zaciera rączki z myślą o Diablo Immortal.
Poszczególne tytuły gier zostały natomiast podzielone na dwie kategorie: free-to-play oraz premium. Pierwszy rodzaj, to jak łatwo się domyślić, gry które są darmowe w swojej podstawowej rozgrywce, możemy się bawić bez płacenia, ale posiadają mikrotransakcje. Premium natomiast, to gry za które musimy zapłacić przed rozgrywką, kupić po prostu tytuł i które również mają dodatkową możliwość wydania pieniędzy poprzez miktrotransakcje wewnątrz gry. Niekwestionowanym liderem okazał się Fortnite, który w swojej kategorii gier free-to-play zdobył pierwsze miejsce z przychodem 2,4 mld dolarów. Jest to wynik o prawie miliard dolarów większy od tego uzyskanego przez Dungeon Fighter Online z 2 miejsca oraz lidera kategorii premium, czyli Playersunknown’s Battlegrounds z przychodem lekko ponad 1 miliarda dolarów.
W raporcie zostały również ujęte przychody serwisów streamingowych i wideo, najpopularniejsze kanały na Twitchu oraz wiele innych ciekawostek na temat cyfrowego gamingu w 2018 roku. Gdyby ktoś był zainteresowany przeczytaniem całości w języku angielskim, odnośnik poniżej zabierze was prosto na stronę raportu.
Add comment